ŞARKILAR

BİZİ

SÖYLER.


DİNLEYİCİLER




11 Aralık 2019 Çarşamba

23:53 0
Levent Sevi'nin eski sevilen Türkçe şarkıları farklı sanatçıların yalın sesiyle buluşturduğu 'Ve Ben Yalnız' adını verdiği projede, Nilipek 1976 yılında Hümeyra tarafından, 2005 yılında ise Başucu Şarkıları 2 albümünde Zuhal Olcay tarafından seslendirilen 'Sus Duymasın' şarkısını yorumluyor. 
1976'dan 1 sene geriye gittiğimizde şarkının orijinaline ulaşıyoruz. 

Michaele, Lana & Paul Sebastian'ın bestesi Şükufe Bigat, Türkçe sözlerle buluşturmuş.
Sus duymasınNasıl ağladımBeni terk edipGittiği zaman
Sus duymasın
Söyleme sakın
Bana yolladığı
O aşk mektupları
Ruhumda kazılı
Sus duymasın
Her doğum günü
Söyleme sakın
Hüzünle örtülü
Sus duymasın
Dolaştım dağ tepe
Oradadır diye
Sus duymasın
Söyleme sakın
Yıllar boyu
Hiç unutamadım
Sus duymasın
Nasıl ağladım
Beni terk edip
Gittiği zaman
Sus duymasın
Söyleme sakın
Bana yolladığı
O aşk mektupları
Ruhumda kazılı
Sus duymasın
Her doğum günü
Söyleme sakın
Hüzünle örtülü
Sus duymasın
Dolaştım dağ tepe
Oradadır diye
Sus duymasın
Söyleme sakın
Yıllar boyu
Hiç unutamadım
Dostum sırdaşım
Söyle ona
Dönsün bana
Unutup geçmişi dönelim eski günlere
Sus duymasın
Söyleme sakın
Yıllar boyu
Hiç unutamadım
Duymasın sakın
(yalnız onu) İstediğimi
(hâlâ onu) Beklediğimi(
sevdiğimi) Git artık söyle

Türkçe sözler yazılırken Fransızda aslına kısmen sadık kalındığını şarkı sözlerini çevirdiğimizde görüyoruz.

Onu gördüğünde Beni terk ettiğinde Çok ağladığımı ona söyleme
Onunla benim hakkında konuştuğunda
Bana hep yolladığı sevgi sözlerini 
Her gün okuduğumu ona söyleme
Her doğum günü
Kışın kar altında
Orada olduğuna inanarak binlerce kez koştum
Ona sadece söyle
Sadece zaman zaman 
Geceleri korktuğumda
Sana ondan bahsettim
Sana sorduğunda
Geçen yıllara rağmen 
Hiçbir şey unutmadığımı ona söyleme
Ne sesini
Adımlarının sesine kadar
Sütle beraber kahvesine koyduğu şekeri
Güldüğü zamanki gözlerini
Yanılsa bile onu hala sevdiğimi
Geri dönerse onu affedeceğimi
Ona sadece söyle
Sadece zaman zaman
Geceleri ağladığında
Sana ondan bahsettim
''Çocuğum, babanın yeni bir hayatı var
İnan bana, onu üzecek hiçbir şeyi ona söyleme''
Ona sadece söyle
Sadece zaman zaman
Geceleri korktuğumda 
Sana ondan bahsettiğimi ona söyle
Ona söyleme
Oh hayır, ona söyleme
Ona söyleme
Ona söyleme

Hümeyra yaşadığı acıyı arkadaşına anlatırken, Dalida'nın hikayesinde sevgiliye bahsedilmeyen bir çocuk var ve şarkı onunla olan konuşmadan ibaret (Google Çeviriye teşekkürlerimizi sunuyoruz).

Zuhal Olcay versiyonu için tık tık.







0 yorum